De eerste dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marrit - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marrit - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marrit

17 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!

Hier even een berichtje uit het regenachtige London.
Ik ben hier nu voor een dikke week en het begint langzaam te wennen. Zoals de meeste van jullie weten hadden we wat problemen met het halen van het vliegtuig door het drukke verkeer. Maar gelukkig kon ik nog net mee met alleen mijn handbagage! Daarna had ik nog een dik half uur vertraging met het vliegtuig waardoor Carmen, die mij opwachtte op het vliegveld, ruim 2 uur heeft gewacht.
Zij heeft me opgehaald en naar mijn Anthony gebracht. Anthony is mijn mentor voor op stage maar hij is net geopereerd dus hij is niet op het werk. Ik heb toen even kennis met hem gemaakt en daarna ben ik met Carmen naar het kantoor en mijn appartement gereden.
Het appartement bevalt goed. Ik heb een eigen badkamer, keuken en soort woonkamer. In de woonkamer staat een bank met een grote televisie en mijn bed staat ook in de woonkamer. Maar dat maakt niet zoveel uit want ik woon hier alleen en het is maar 1 minuut lopen naar mijn stage :)
De mensen op stage zijn allemaal erg aardig en willen altijd helpen maar ik vind het moeilijk om met ze te praten omdat ik merk dat mijn Engels nog niet zo goed is maar hopelijk verbeterd dat in de volgende weken! WECH is maar een klein bedrijf met maar 15 mensen. Het is een wooncoöperatie maar niet zoals anderen. Het is meer een community, zij verhuren huizen/flats aan mensen die niet zoveel geld hebben en ze organiseren allemaal leuke activiteiten voor hun. Zoals op 25 september is er een annual general meeting waar iedereen is uitgenodigd en dan wordt er aan de bewoners van alles verteld over wat ze allemaal doen. Hiervoor heb ik maar liefst 300 papieren gevouwd en in enveloppen gedaan... Voor de rest heb ik helaas nog niet zoveel te doen op mijn stage maar volgende week hou ik een paar interviews en ga ik met mensen meelopen om het bedrijf en de community beter te leren kennen.

Ik heb natuurlijk ook al iets van London gezien maar dat kun je nog niet echt 'de toerist uithangen' noemen. Vorige week zondag heb ik met 3 fransen en 1 iemand uit Oostenrijk afgesproken, deze heb ik leren kennen via een site op facebook, en zijn we naar een pub geweest in Covent Garden. Dit is wel een toeristische plek maar ik heb alleen maar de pub gezien haha. Daarna was er een au pair meeting in een park (iedereen van mijn leeftijd is een au pair) waar we zijn heen geweest. Maar eerst kwamen we nog een M&M's store tegen (de snoepjes :)) Een winkel met maar liefst 3 verdiepingen met alleen maar M&M's. Maar die geur daar was vreselijk! Vervolgens zijn we naar het park gegaan en omdat het begon te regenen naar een club die was gereserveerd. Dit was wel gezellig en heb ik 3 duitse meiden ontmoet waar ik deze vrijdag mee had afgesproken. We zouden op stap maar ze hadden de verkeerde bus genomen en waren hier pas 12 uur, en aangezien de pubs al om 12 uur en de clubs om 3 uur dichtgaan, hebben we hier 'even' gezeten. De volgende dag ben ik samen met 5 nederlandse meiden naar London geweest en zijn we naar de Hems geweest, dit is een Nederlandse pub. Dus wat heb ik besteld.... frikandellen met patat haha! Elke laatste woensdag van de maand organiseren ze een Nederlandse avond dus ga daar vast een keer kijken! Toen zijn we nog naar een andere pub geweest, met de metro daarheen gegaan, want alles doe je hier met de metro, en daar nog gezeten. En vandaag ben ik naar Notting Hill geweest. Het viel me allemaal wat tegen maar dat komt misschien ook omdat het op een zondag was en de markt is op zaterdag wel heel druk. Misschien moet ik van tevoren alles maar beter uitzoeken ;)

Zoals jullie zien heb ik al veel gedaan en staat er ook nog wat op de planning. Maandag ga ik een korfbaltraining bijwonen. Het is best wel ver want ik ben een dik uur onderweg maar op woensdag zijn de trainingen maar 40 minuten met de metro. Ik ben benieuwd hoe zij hier korfbal ervaren en of ik het wel leuk vind. Voor de rest gaat het goed maar is soms nogal stil hier, dat zal het thuis ook wel een beetje zijn nu zonder mij haha!
Gelukkig bestaat er whatsapp, facebook en Skype en wordt ik ook op de hoogte gehouden van wat er allemaal in drachtstercompagnie gebeurd :)

Cheers!

  • 24 Oktober 2013 - 21:12

    Buuf:

    Hoi wyfke,

    Giet lekker hè dy berjochtsjes op dizze prachtpagina..... Hoe giet it mei dy. Ik hear en sjoch net safolle. Moat ik dan doch noch oan de facebook;-)

    dikke tút, buuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Londen

Stage in Londen!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2014

De afgelopen weken

28 Oktober 2013

Alweer bijna 2 maanden!

17 September 2013

De eerste dagen
Marrit

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 2519

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 31 Januari 2014

Londen

Landen bezocht: